4 Kasım 2014 Salı

Boyalar,kağıtlar, hamurlar 1

El sanatlarına hiç ilgim olmadı. Yatkınlığım da. Yatkınlığım olmadığı için mi ilgim olmadı yoksa ilgim olmadığı için mi yatkınlığım gelişmedi bilemiyorum (tavuk mu yumurtadan yumurta mı tavuktan misali). Tüm okul hayatım boyunca serbest resim ödevi verildiğinde dağlar, bir ağaç ve bu ağaçtan büyük bir veya birkaç çocuk  çizmişimdir. Ama Demir resim yapsın, hamur oynasın, parmak kaslarını çalıştırsın, yaratıcılığını geliştirsin gibi farklı sebeplerle tekrar elime boya kalemi alıp birşeyler çizmeye, makas ve yapıştırıcı kullanmaya,  kağıt katlama teknikleri öğrenmeye başladım. Meğer bende ne cevherler varmış da haberim yokmuş?!?

 Bir gün tuvalet kağıdı rulolarını Demir'in seçtiği renklere boyayıp ağaç gövdeleri yaptık ve içine dışarıdan topladığımız yaprakları koyarak rengarenk ağaçlar yaptık. 


Başka bir gün kağıdı katlayarak kelebek yaptım, sonra Demir de kağıt kelebeğini boyadı. Elişi kağıtlarından daireler, kareler, üçgenler kesip onları kağıda palyaço yapacak şekilde yapıştırdık. Can palyaçomuzu robota benzetmiş olsa da en azından denedik ve kağıtları yapıştırırken ve palyaçonun etrafını boyarken Demir eğlendi. 

Hamurdan yeşil bir kirpi yaptık, dikenleri için kürdanları sapladık. Bu tür etkinlikleri seviyor Demir, benim de birazcık katkım oluyorsa ne mutlu bana :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder