13 Temmuz 2016 Çarşamba

İlk okul yılının ardından


Demir ilk okul yılını bir ay önce tamamladı. Onun için evden, bizden, Hamdiye Ablası'ndan ayrılmak kolay olmadı. Kendinden başka çocukların olduğu bir ortama alışmak da. Öğretmenlerinden aldığımız bilgilere göre (daha önceden de yazdığım gibi) ilk bir ay herkesi ve her şeyi bir kenardan izleyen Demir daha sonra yavaş yavaş etkinliklere katılıp oyunların keyfine varmaya başladı. Öğretmenlerine, okuldaki sisteme alıştı. Almanca'yı sevdi, öğrenmenin keyfine vardı. Fakat bir tarafı da hep biraz uzak kaldı. Hafta sonlarını iple çekti. Sabahları uyanınca "bu gün okul günü mü, tatil günü mü?" oldu ilk sorusu. Okulun kapanmasına bir gün kala okula giderken arabada "Yarın okul taaatillll" diye şarkılar söyleyerek okula veda etti.

Bizim için de başlarda zor oldu. Ben onun evdeki varlığına çok alıştığım için yokluğunu yadırgadım gündüzleri. Ama bu sayede tezimi bitirebildim. "Acaba alışacak mı? Mutlu mu? Keyif alıyor mu, yoksa canını sıkan bir şey oluyor mu?" soruları kafamı sık sık meşgul etti. Her gün okuldan aldığımda bu soruların cevabını aradım gözlerinde. Neyse ki çoğu zaman olumluydu gördüğüm cevap. Okul seçimi için okul okul dolaşmamıştık Can'la. Tezlerim için veri toplarken birçok anaokulu gezdiğimden ne isteyip ne istemediğimi az çok biliyordum. Eve yakın birkaç anaokulunu da görmüş ve beğenmemiştim farklı sebeplerle. Can'ın iş arkadaşlarından duyduğumuz, Almanca öğretildiği için kendimize yakın hissettiğimiz, ama evimize çok yakın olmayan, kriterlerimizin çoğunu karşılayan okula gidip müdür yardımcısı ile gördüğümüzde de  beğenmiş ve kararımızı hemen vermiştik. Bu ilk yılın sonunda bu kararımızda yanılmadığımızı anlayıp mutlu oldum ben de. Her sabah içim rahattı Demir okula giderken. Demir'in ilk öğretmenleri, Serpil ve Burcu Öğretmen, çocukları seven, onlarla vakit geçirmekten keyif alan, onları anlayan  ve ilk olmanın önemini bilen pırıl pırıl iki öğretmendi. Demir onları çok sevdi ve onlar sayesinde de okulunu. Birkaç gün önce sorduğumda okulu özlediğini söyledi; okulun açılmasına kaç gün kaldığını sordu; "iki ay" cevabına karşılık "yani kaç hafta?" diye merak etti. Anlaşılan tatil okuldan sonra o kadar da eğlenceli gelmedi ona.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder