11 Ağustos 2015 Salı

Ayvalık tatilimiz- Gün 2- bulutlar gidince hemen denize

Tatilimizin ikinci gününe yorgun ve huysuz uyandık hep birlikte. Güzel bir kahvaltı bu durumu değiştirebilir umuduyla kalhvaltı etmek için mutfağa indik. Ne yazık ki hayal kırıklığına uğradık Can ile. Aklımıza birkaç yıl önce Bozcaada'da ettiğimiz muhteşem kahvaltı geldi ve boynumuzu büküp karnımızı doyurduk. Havadaki kara bulutlar tam dağılmamıştı henüz, ama arada sırada güneş gösteriyordu yüzünü. Biz de Cunda'yı keşfe çıktık. İstanbul'daki Rahmi Koç Müzesi'nin minyatürü niteliğinde olan Taksiyarhis Rahmi Koç Müzesi'ni gezdik. Sonra da Sevim ve Necdet Kent Kitaplığını gezdik ve tepeden Cunda'ya seyrettik. Cunda sokaklarını dolaşıp biraz fotoğraf çektikten sonra da Taş Kahve'de oturduk. Demir'in çok uykusu geldiği için kısa sürede uykuya daldı. Biz de biraz sohbet ettik, biraz denizi seyrettik ve güneşin etrafı ısıtmaya başlıyor olmasına sevindik. Tatile başlarken günübirlik Midilli'ye geçeriz belki diye düşünmüştük. Ama çok büyük bir oda olduğunu öğrenince, bir günde arabasız ne kadar gezebileceğimizden emin olamadığımızdan bu planımızdan vazgeçtik. Demir uzun uzun uyuduktan sonra uyandığında ev yemekleri yapan küçük ama temiz bir lokanta bulup Demir'in karnını doyurduk. Ve deniz vaktinin gelmiş olduğuna karar verip otelemize dönerek çabucak hazırlandık; günün geri kalanında denizin ve güneşin tadını çıkarmalıydık. Pateriça koyuna gittik. Sadece birkaç kişi daha bizim gibi güneşi görür görmez bu koya koşmuştu. Deniz temizdi, ama biraz balçık gibiydi, insanın ayakları yapışıyordu denizin dibine, yer yer yosunlar vardı. Demir için iyi tarafı sahilden uzaklaşılsa bile denizin boyu geçmiyor olmasıydı. O da bazen sahilde oynadı, bazen simidiyle denize girdi; eğlendi. Akşamüstü otelimize dönüp odamızı değiştirdik. Aşağı katta daha ferah bir odaya geçtik ve akşam için hazırlandık. Tercihimiz öğlen yemek yediğimiz ev yemekleri yapan lokanta oldu yine. Oradan da tatlı ihtiyacımız için önce Karadeniz Pastanesi'ne sonra da sahildeki dondurmacıya gittik. Yeni odamızda rahat rahat uyuduk.