16 Ekim 2015 Cuma

Demir okullu oldu-2

Demir'in okul serüveni devam ediyor. Bu hafta 3. haftası. Sabahları okula gidene kadar genelde her şey yolunda oluyor. Bazı sabahlar zor uyanıyor , bazı sabahlar ise daha biz onu uyandırmadan kalkıyor. Artık okula Can'la gidiyor. Yolda babasıyla vakit geçirip sohbet etmek hoşuna gidiyor. Okula vardığında ise öğretemeni onu kapıdan almaya gelene kadar gözleri doluyor, ama çok ağlamıyor. Sınıfa gittiğinde ise kolayca sakinleşip oyunlara dalıyormuş. Bir de "15'te beni almaya gelin, tamam mı ?" diyor babasına veya bana. Ya onu okulda bırakacağımızdan korkuyor ya da süreci kontrol ediyormuş gibi hissediyor böyle söyleyince. Okulda ise anladığım kadarıyla keyfi yerinde. Arkadaşlarından bahsediyor, kısa kısa oynadıkları oyunları anlatıyor. Spor ve jimnastik dersleri ona ilginç geliyor sanırım, onlarda yaptıklarını anlatıyor. Jimnastik öğretmeni abla renkli küçük halılar getirmişti, spor öğretmeni amca küçük potalar hazırlamıştı. Geçen gün tiyatro seyrettiler okulda. Bir sürü hayvan varmış oyunda. Yemeklerden bahsetmeyi sevmiyor, ama ne meyve yediğini ve meyveyle beraber süpriz kek varsa onu söylüyor. Ben de mümkün olduğunca programını takip etmeye çalışıyorum. Hangi gün ne dersi varsa onunla ilgili sorular soruyorum. Tiyatro gibi etkinlikleri önceden ona haber veriyorum. Göster-anlat etkinliklerine başladılar. Okula bir nesne getirip onu sınıftakilere tanıtacaklar. Bu etkinliğin hangi günlerde olduğunu takip edip "kim ne getirdi?" diye soruyorum.  Anlatıyor birazcık. Bir de "ich möchte wasser" diyerek beni benden alıyor. Tabağı da öğrenmiş "teller teller" dedi dün babasının verdiği tabağa. 
Ben de daha iyi hissediyorum. Cuma günleri okul çıkışında geziyoruz birlikte, ikimize de iyi geliyor. Bir kuş olma isteğim hala devam ediyor. Ama evde onu düşünmeyi bırakıp ders çalışabiliyorum artık. Yarın bir arkadaşımla buluşacağım, gezmeye de başladım yani. Bunlar olumlu gelişmeler. Olumsuz olanlar da var ne yazık ki. Sanırım Demir üzerindeki kontrolümü kaybediyorum gibi hissettiğim için başka konularda fazla  kontrolcü olmaya başladım. Yemek konusunu yine büyütüyorum. Hem okulda aç kalacak, yeterince vitamin alamayıp hastalanacak diye korktuğumdan evde yediklerini kontrol ediyorum. Bu korkumla ilişkili olarak yemeğini kendin yesin diye diretiyorum ki bu her şeyi daha da zorlaştırıp ilişkimiizi yıpratıyor. Hem de erkene çekmeye uğraştığımız uyku saati konusunda fazla takıntılı davranıyorum. Saat 9'da yatakta olması için fırtınalar estiriyorum, birkaç dakika geç kalsak söylenmeye başlıyorum. Iyi yapmıyorum, biliyorum. Bu halimi tanıyorum Demir'in ilk bir yılından ve hiç sevmiyorum. Demir'i ve onunla ilgili süreçleri kontrol etmeye çalışırken kendimi kontrol edemiyorum. Ama farkındayım en azından. Çabalayacağım ve zamanla hafifleyecek bu durumlar. Okul günleri normalleşecek hepimiz için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder