13 Mart 2016 Pazar

Büyük mü, küçük mü?

Bu aralar Demir'in en çok sorduğu soru "Ne için?". Onu büyük ve küçük kavramlarını sorgulayan soruları takip ediyor: "Bu abla benden büyük mü?", "Bu çocuk benden küçük mü?", "Bu abi babamdan büyüktür, değil mi?", "Bu amca dedemden büyük müdür?". Büyük/küçük karşılaştırması genelde yaşa, ama bazen de boya tekabül ediyor. Bazen hangisi olduğunu anlamakta zorlanıyorum. Sanırım kendisine ve çevresindeki insanlara dair geliştirdiği algının bir parçası bu sorular. Yeni tanıştığı birinden bahsederken de o kişiyi tanımlamak için kullanıyor bu karşılaştırmayı. Mesela, bu gün metrobüsle dedesine giderken yanımızda oturan amcayla uzun uzun sohbet etti Demir. Dedesine bunu anlatırken ise amcanın ondan büyük olduğu bilgisini de hemen paylaştı. Genelde bana sorduğu için veya kendisiyle ve babasıyla benden daha fazla ilgilendiği için "bu teyze/abla senden büyük müdür?" sorusuyla çok karşılaşmıyorum. Bir tek Hamdiye Abla'sıyla beni karşılaştırdı, ve benim boyca Hamdiye Abla'nın da yaşça büyük olduğunu öğrenince konuyu çabucak kapadı. Çocuklarla ilgili sorular uzayabiliyor bazen. Eğer karşılaştırdığı çocuk Demir'den küçükse kimden büyük olabileceğini anlamak için tanıdığı diğer çocuklar için de soruyor aynı soruyu: "Peki Bora'dan büyük müdür?", "Sena'dan da mı küçüktür?". Neyse ki bu sorular bir numaradaki "ne için?" sorusu kadar zor değil, beni fazla zorlamıyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder