1 Aralık 2014 Pazartesi

Demir Kitap Fuarı'nda

Çocukluğumda hiçbir kitap fuarını kaçırmazdım. Annem ve babamla Odakule'deki Tüyap'a gider, kalabalığa aldırmadan dolaşır, bir sürü kitapla eve dönerdik. Sabırsızlanırdım bir an önce onları okumak için. Lisedeyken ise  okul çıkışı, genelde okul erken bittiği için cuma günleri, arkadaşlarımla gider stand stand dolaşırdım. Daha önceden belirlediğim kitapları alır onlara yenilerini eklerdim. Sonra  kitap fuarı Beylikdüzü'ne taşındı. Ben de bir süre ara verdim üniversite yıllarımda. Ama sonra biz de Beylikdüzü'ne taşınınca tekrar kavuştum fuarıma. 
İki senedir de Demir'le katılıyoruz. Geçen sene Can'la birlikte gidip hem Demir'e hem de kendimize kitaplar almıştık. Bu sene Demir'le başbaşa gittik. Hafta içi bir gün erken bir saati seçtiğimiz halde okulların katılımıyla fuar kalabalıktı. Her zaman kalabalık olması hoşuma gitmiş olsa da bu sefer Demir'in pusetini onca çocuğun arasında sürmek kolay olmadığı için bazen "bu ne kalabalık!" diyerek söylendiğim oldu. Diğer söylendiğim konuysa çocuklarıyla fuara gelen ve herkesi itip kakakarak standlarda öne geçmeye çalışan velilerdi. Hele bir tanesi beğendiği kitabı almak isteyen oğluna "ama bu  kitap öğretmeninin verdiği listede yok ki" diyerek bana "bu ne perhiz bu ne lahana turşusu"dedirtti. Neyse ki kalabalığa rağmen dolaşmak istediğim tüm yayınevlerini dolaşarak Demir'e güzel kitaplar alabildim. Bazılarını ona sunduğum seçeneklerden kendi seçti, bazılarını evde okumayı sevdiği kitaplardan yola çıkarak ben seçtim. Pusetinde dolaşmaktan sıkılınca kalabalık yüzünden onu pusetinden kaldıramadığım için biraz söylendi ve sonrasında uyudu. O uyurken aldığımız bir kitabı yazarına imzalatma fırsatım oldu. Keşke uyumuyor olsaydı da yazarla o da sohbet edebilseydi az da olsa. O uyuyunca kendim için kitap bakmak ile kitap fuarıyla eş zamanlı düzenlenen İstanbul Sanat Fuarı'nı ve onur yazarı Atilla Dorsay için hazırlanan sergiyi gezmek arasında kaldım. Evde okunmayı bekleyen çok kitap olduğu için ikinci seçeneği seçtim. Böylece güzel tablolar ve ilginç heykeller görme fırsatım oldu. Demir uyanınca da bür sürü yeni kitap ile evimize döndük. O da benim gibi hevesle hemen okumak istedi kitaplarını. Kitap sevgisi hep devam eder umarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder