18 Mart 2015 Çarşamba

Napoli'nin altı üstü

Son gün  uçağımızın kalkışına kadar şehirde geçirebileceğimiz 2 saatimiz vardı. Bunu da Napoli'nin yeraltını gezmek için kullandık. Tarih boyunca Napoli'de yaşamış olanlar şehrin duvarlarını yapmak için taş bulmak, şehre su sağlamak, II. Dünya Savaşı sırasında bombalardan korunmak gibi farklı amaçlarla yeraltını kullanmışlar. Buradaki mağaralar, kuyular ve mezarlar artık ziyarete açıklar. Biz de Demir kucağımızda kısa bir yeraltı turu yaptık dar merdivenlerden, karanlık tünellerden geçerek. Tura başladığımızda rehberin yerin 40 metre altına birçok basamakla ineceğimizi söylemesi gözümüzü korkutsa da vazgeçmedik. Demir rehberin anlattıklarını anlamadığı için ve karanlıktan biraz sıkıldı, ama neyse ki korkmadı. Yerin altındaki arabalar, tank, bitkiler vs. onun da ilgisini çekti. Turdan sonra gerçekten şehrin altını üstüne getirmiş olarak havaalanına gidip  dönüş yolculuğumuza başladık.

Tatilimizi genel olarak düşündüğümde:
- Napoli'yi sevdik. Dar sokakları, alçak renkli balkonlu evleri, denizi, dağı, rahatlığı ile aklıma kazındı. Amalfi kıyılarını ise daha çok sevdik. Her ne kadar o kıyılardan denize girmek güzel olacak olsa da yazın her yer çok kalabalık oluyormuş, bu kadar keyifli olmazdı sanırım.
- Demir tatilde bir sürü toplu taşıma aracına defalarca bindi ve tabii çok sevdi.
Tatilin başlarında İtalyanlar onun söylediklerini anlamadıkça  biraz şaşırdı, ama sonra durumu anladı. benim İtalyanca söylemeye çalıştığım sözcükler onu çok güldürdü. "Uşito, sekureee, uno piaaano" diyip çok güldük. Sürekli dışarıda olmak da hoşuna gitti. Pazar günü havaalanından eve dönerken "ben yarın evde sıkılırım" diyordu.
- Bu tatilde makarna ve pizzaya doyduk hepimiz. Demir bile beklediğimden çok yedi. Ben yediklerimden tat alamadım ne yazık ki. Bu, yemeklerin bana göre tuzlu olmasından ve akşam yemeklerinde çok yorgun olmamdan kaynaklanıyordu sanırım. Gelatolar ve yediğim tatlılar ise  çok güzeldi.
- Daha önceki Roma seyahatimizden sonra İtalya'yı, İtalyanca'yı ve İtalyanları hep yakın bulmuşumdur kendime. Bu tatil de bunu pekiştirdi, adım adım İtalya'yı gezme isteğimi perçinledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder