21 Mayıs 2014 Çarşamba

Demir 2 Yaşında

3 Mayıs Cumartesi günü Demir'in doğumgününü kutladık. Demir kalabalıktan çabuk sıkılabildiğinden ve daha arkadaşlarıyla karşılıklı oynamaya başlamadığından aile arasında ufak bir kutlama olsun istedik. Ufak olacak olması benim haftalar öncesinden hazırlıklar yapmaya başlamamı engellemedi tabii ki. Demir'in güzel doğum günü süsleri olsun istiyordum. Hayvanları çok sevdiği için hayvan konseptini seçmiştim. Sosyal medyada annelerin çocukları için yaptıkları süsleri inceledim. Hayvan motifli süsler aradım. Onlardan esinlenerek süsler yapmak istesem de böyle güzel becerilerim yok ne yazık ki. O yüzden ben de bu süsleri hazır sunan sitelere yöneldim. Birmax magnet ve  Parti AVM'ye teşekkur ederim. Demir için güzel  süsler ve ailemizin bu günü hatırlayabilmesini sağlayacak magnetler hazırladılar ve kısa sürede teslim ettiler. Süsleri yapamadım, bari pastayı kendim yapayım  istedim yemek konusunda daha başarılı olduğum için. Yine araştırdım, ama pasta hamurunu daha önceden kullanmadığım için ve onunla hayvan şekilleri oluşturmak yine bende olmayan el becerileri gerektirdiğinden pastayı da hazır sipariş ettim. Ama pasta dışındaki tüm yiyecekleri kendim hazırladım. Hem annemden öğrendiğim tarifleri kullandım hem de Hassas Anne'nin takip ettiğim  blogundaki bazı önerilerden faydalanarak civciv şeklinde patates püresi ve uğur böcekli sandviç hazırladım.


O gün Demir'in iki önemli misafiri vardı. Biri 6 aylık kuzeni Sena (namı diğer Şeşe) diğeri de ninesi, Can'ın 96 yaşındaki anneannesi. Kutlamanın zamanını Demir uyuyup uyandıktan ve yemeğini yedikten sonraya denk gelecek akşamüstü saatleri olarak belirlemiştik. Ama misafirlerimiz farklı zamanlarda gelip gittikleri için bu plana uyamadık ve tüm aile aynı anda toplanamadık.
Demir başlarda keyifliydi. Ama sonrasında sıkıldı. Suratı asıldı, fotograflar çekilirken kameraya bakmak istemedi, kaşlarını çattı. Bunun sebebi kalabalık ve herkesin Demir'in konuşmasını duymak ve ilgisini çekmek için ona sorular sormasıydı sanırım. Neyse ki pastasını ve süslerini sevdi. Pastanın üzerindeki hayvanlar hoşuna gitti. Masanın üzerine çıkarak (evet gercekten masanın üzerine çıkıp oturdu:)) bütün hayvanları elledi ve almaya çalıştı. Diğer yemeklere fazla ilgi göstermemiş olsa da pastasından afiyetle yedi.


Misafirlerimiz gittiğinde çok yorulmuştu. Bu yorgunlukla akşam çabucak uyudu. Biz de yorgun ama Demir bir yaşını daha bitirdiği için mutlu bir şekilde pastasından yedik ve onsuz kutlamamıza devam ettik :)

1 yorum:

  1. Küçük Adama yazabilmek için dayısı bir gmail adresi de aldı nice güzel yaşlara senelere olur umarım hep beraber geçirebileceğimiz küçük adamı bu yaşında kısıtlı süre görebildi dayısı ama görebildi en azından.

    YanıtlaSil