28 Mayıs 2014 Çarşamba

Demir'in kürdan deneyi

Demir'le dün akşam yemekten sonra ilk deneyimizi yaptık. Daha önceden Demir'in yiyip yarım bıraktığı bir domatesin üzerine kürdanlar takmış ve 'kırmızı kirpi' yapmıştık. Demir dün akşam yemeğinden sonra dışarıdan getirmiş olduğu taşlarla oynarken onlara kürdan takıp kirpi yapmak istedi. Ben de önce bunun olamayacağını, çünkü taşın sert olduğunu söyledim. Ama arkasından hemen kendi keşfedebilsin diye kürdanları verdim ve batmadığını kendi deneyimledi. Bu da benim aklıma bir fikir getirdi "hadi deneyim, bakalım kürdan neye batıyor, neye batmıyor?" dedim ve deneyimize başladık. Taşa batmayan kürdanları kolaylıkla kayısıya,eriğe, ve kağıt peçeteye; zorlanarak ise kağıttan bardağa ve pipete batırdık. Tabaklara ise batıramadık. Demir'in çok hoşuna gitti. her nesneyi denerken tahmin etmesini sağlamaya çalıştım. O da sonrasında "batıyor" veya "batmıyor" diyerek deneyimizin bulgularını özetledi. Daha sonra pipetten uçak yaptı. Bu uçağa da kürdandan bir sürü yolcu, hostes abla ve pilot yaptık. Uçağımızı uçurduk. Hostes abla yolculara battaniye, kemer, kitap ve yemek bile verdi eğilerek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder